Mehmet Akif Gülal Gül Hırsızı

21:25:00


Duyguların toprağın altından tıpkı bir tohum gibi büyüyüp serpiştiği şiirler karşılıyor bizleri. Serpişen duygular kimisinde bir gül bahçesinin o kokusunda aşıkları mest ederken, kimisinde depremin enkazında hayatın gerçekliğine tanık olup, kimisinde ise şairin kızı ve babaannesi oluyor. Her bisinde ayrı bir içtenlik mevcut.

"Öyle uzun ayrılıklarda
Geçmek bilmez çünkü zaman
Unuturdum bazen yüzünün çizgilerini 
Benekli teninde gül bahçeleri hayal ederdim.

Sabah güneşle göz çukurlarındaki oyuktan
Güller çıkardı rengarenk,
Gözyaşlarımla ıslanmış.

Çünkü hırsızım ben biliyorsun
Güller çaldım bahçelerden..."

Yazılan birçok şiirin içerisinde umudun meyvesini de ekmiş şair. Umudun doğmasına hiçbir şeyin engel olamayacağına dem vurmuş. 

"Adımı siliyorlar taşın içinden
Oysa umut yeşertir insanın içindeki taş
Taşa çiçek açtırır o umut"

Bazı şiirlerinde ülkemizde yaşananlara seyirci kalmayıp az kelime ile birçok hissi anlatıyor. Özellikle kadın ve çocuk ölümlerine karşı duyarsızlığı şiirlerinin içerisinde göstermek istemiş. Böylelikle okuyucuda farkındalık oluşturmayı amaçlamış.

"Ve sonra 3.sayfa gazete kupüründen
Senin ölmüş resminin üzerine,
Çay ve simit kırıntıları dökülür kahvehanelerde..."

Değinilen konulardan dolayı bu eseri sayfa sayısı az olmasına rağmen ülkemizde yaşanılan olayları düşünerek okumanızı isterim. Aynı zamanda dil olarak anlaşılır olduğu için şiire başlayacak ve şiir kitapları okumaktan hoşlananların bu eseri seveceğini düşünüyorum.

You Might Also Like

0 yorum