Zeynep Oral Anadolu'da Bir Devrimci Prenses

20:00:00

Yıl 2021... İtalya'nın Milano şehrindeki bir meydana götüreceğim sizleri. Bu meydana bir heykel dikildi. Aslında İtalya'nın birçok şehrinde binlerce heykel mevcut. Fakat bu heykeli diğerlerinden ayrı tutan bir durum var. Heykeli dikelen kişi bir erkek değil, bir kadın. 

İtalya'nın özgürlüğüne kavuşması için bütün kaynaklarını kullanan cesur bir devrimci Prenses Cristina Trivulzio Belgiojoso.... Milano'nun bir meydanına dikilen heykeli ile kadınların gücünü kanıtlarcasına boy gösteriyor. Tıpkı yaşadığı dönemde yaptıkları gibi..

Heykel'in açılış töreninde yapılan bir konuşmada; "İnsanın değerini cinsiyet ayırımı yapmadan fark etmek ve yüceltmek, daha dengeli bir toplum yaratmanın en önemli adımıdır."

Erkek egemenliğinin olduğu 19.yüzyılda yaşayan Prenses Cristina'nın hayatını konuk olacağız bu eserde.  Köklü bir ailede dünyaya gelen Prenses Cristina, küçük yaşta babasını kaybetmesi ve annesinin üvey babası ile evlenmesi ile hayatı şekilleniyor. Üvey babasının öğrenmeyi ve öğretmeyi sevmesi prensesin özgür ruhlu bir devrimci olmasında önemli bir etken.  

Yazarın sadece prensesin hayatını anlatmayıp aynı zamanda o dönemin Avrupa tarihinden de bahsetmesini çok beğendim. Bu sayede prensesin yaptığı eylemlerin nedenlerini daha iyi anladım ve eseri okurken o dönemi kafamda canlandırmış oldum. İtalya'nın özgürlüğü ve bağımsızlığı için maddi ve manevi olarak İtalyan halkına birçok yardımda bulunan prenses hiçbir zaman mücadelesinden yıllar boyunca vazgeçmiyor. 

Bir gün kapısına dayanan kişi eğer ülkeyi terk etmezse hapse gireceğini haber veriyor prensese. Bu haber ile Osmanlı Devleti'nin topraklarında bulur kendisini. İstanbul'da yapamayacağını anladığında hayat onu Safranbolu'ya götürür. Burada kaldığı yıllar boyunca Anadolu'yu ve halkını daha önce kimsenin bahsetmediği gerçekliği ile kaleme alır. 

Prensesin biyografisini okurken onunla birlikte nice davetlere gidip, devrimlerde yer aldım. Safranbolu'da çiftlik kurup Anadolu'yu karış karış gezip o yörenin insanlarını ve tabiatını gözlemledim. Zeynep Oral'ın kalemi ile çıktığım bu yolculukta özgürlüğün peşinden giden prensesin ayak izlerini takip ettim.

Herkesin okuması gereken muhteşem bir biyografi bana göre.



You Might Also Like

0 yorum