Büşra Ergel Zamanın Kıyısında

19:49:00

Kitabın son sayfasını kapatırken şunu düşündüm: Bazı icatların keşfi insanların yaşamını iyi ve kötü yönde etkiliyor. Bu durumun nedeni de keşfedilen icadın hangi amaç için kullanıldığını insanların belirlemesidir. 
Profesör Forbes da zamanda yolculuk yapılabilmesi için icat ettiği kürelerin yaratacağı sonucu düşünmeden hareket etmiştir. İnsanın çıkarları çatıştığında oluşacak krizi öngöremeden...

Bu krizden ekibini kurtarmak için dünyaya faydalı olacağını düşündüğü bir proje tasarlar. Bu proje, ekibindekilerin küreler ile zamanda yolculuk yaptırıp,  geçmişteki zamanda suç işlemiş bir bireyin suç işlememesini sağlamaktır. Suçun işlenme nedeni veya kişinin özellikleri de düşünülerek birçok dosya içerisinden bir suçlu seçip onun hayatına dokunmak isteyen stajyerlerden birisidir Sara. Zamanda yolculuk yaparken hayatının aşkını bulacağından habersiz...

Zamanda yolculuk yapılan eserler her zaman dikkatimi çekmiştir. Sara ile yaptığım bu yolculukta birçok duyguyu tattım. Aşk, hüzün, suçluluk, mutluluk, ölüm ve daha niceleri.. Geçmişin değiştirilebilme veya yeniden yaratılabilmesini işlerken aynı zamanda bu değişikliğin etkisini romanda güzel işlediğini düşünüyorum yazarın. 

Geçmiş ve şimdiki zamandaki krizin etkilerini bir arada okuyacaksınız.

Ben bu tarz eserlerde daha fazla betimleme beklerim. Yazar daha çok diyaloglar üzerinden olayın akışını anlatmak istemiş. Bu yüzden betimleme okurken zorlanan ancak zamanda yolculuk konuları eserlere ilgili olan kişilerin bu eseri seveceğini düşünüyorum.

Sara'ın geçmişe gitmesi ile Loris'in yaşamına etkisini okumak hoşuma gitti. Yazarın karakterlerin yaşamındaki değişimi irdeleyerek anlatmasını sevdim. Ben olay örgüsünün yanında biraz daha betimleme olmasını tercih ederdim.

"...bize heyecan katacak her aşama, bir ilerleyiştir. Bir deneyim, bir taslaktır."

Geçmişe yapılan her yolculukta bazı sırların açığa çıkıp şimdiki zamanı etkilemesini bir sonraki sayfalarda okurken kurgunun yazar tarafından ayrıntılı olarak düşünüldüğünü fark edeceksiniz. Özellikle son sayfalarda beklenmeyen bir kişi ile karşılaştım.

Kitabın sonu ise bazı düşünceler denizine sürükledi beni. Beni düşündüren ve etkileyen bir son olduğunu söylemem gerekiyor. Eğer bu türde eserler okumaktan hoşlanıyorsanız bir şans verebilirsiniz.





You Might Also Like

0 yorum