Kübra Selin Akay Kocam Değil Ama Hocam Olur Kendisi

20:00:00

Eserin ilk sayfalarında, "Bu kitapta geçenler gerçeğe yakın bir hayal ürünüdür." bilgisi karşılıyor bizleri. Kitabı okurken birçok duygunun hissedilerek yazıldığını fark ettim. Sitem, kızgınlık, aşk, sevgi, mutluluk ve kırgınlık...


Ana hatları ile üniversite öğrencisi Pelin ile hocası Ali'nin aşk hikayesi diyebilirim. Öğrenci ve öğretmen ilişkilerinin bana göre öğrenci-öğretmen olarak kalması daha uygun. İlişki açısından da bakacak olursam çevresel faktörlerin Türkiye'de ilişkiye zarar vereceği düşüncesindeyim. Ancak aşk Pelin ve Ali için çoktan kendisini göstermişti.

Pelin'in birçok tabusu mevcut. Babasını da kaybetmesinin etkisi ile güven problemi yaşıyor. İlişki yaşayacağı kişinin tıpkı babası gibi olmasını istediği cümlelerin derinliklerinde kendisini belli ediyor. Güven problemi yaşasa da aslında özgüveni yüksek birisi, sadece ilişki konusunda güveninin sarsılmasını istemiyor.

Ali ise işine önem veren, kariyer basamaklarını çoktan planlamış, havalı birisi. Pelin'in deyimi ile bir robot. İlişki konusunda kendi isteklerinin olmasını isteyen, Pelin "hayır" dediğinde sakin olmaya çalışan ancak bazı noktalarda da sinirleri gerilen birisi. Bir de ailevi problemlerini aşamamış birisi.

Aşk bir kişinin birçok kusurunu ilkin kapatabilir ancak zaman geçtikçe bazı olaylar her şeyi görünür kılar. Pelin ve Ali'nin hikayesinde bu durumu hissetim. Bazen sevgi galip gelir bazen de ayrılık..

Bu aşk hikayesini Pelin ile sanki sohbet ederek okuyoruz. Onun gözünden bir dizi veya bir film izler gibi her sayfayı çevirdiğimde ilişkideki durumu anlamaya çalışırken buldum kendimi. Pelin'in kendisini kaptıracağını bilerek aşkın peşinden koşmasına şahit oldum. 

"Hatalarına da sahip çıkmalı insan. Tam pişman olacağım zaman hep şunu düşünürüm. 'O zamanki dönemde, o zamanki şartlarda, o zamanki Pelin öyle istedi, öyle yaptı; öyle olması gerekiyordu."

Kimi yerde Pelin'in düşüncelerine gülümsesem de her ilişkideki ana taşlardan birisinin güven olduğunu onların aşklarında da şahit oldum. 

"Hayat bizimdir; ona istediğimiz şekli vereceğiz. Ve o şeklini alırken, kendi şarkısını yapacak."

Dil olarak kitabın sizleri yoracağını düşünmüyorum. Rahatlıkla okuyabileceğiniz bu eseri eğer türü seviyorsanız inceleyebilirsiniz.




You Might Also Like

0 yorum