Alice Oseman Heartstopper Volume 1

20:34:00

Kitapla ilgili araştırma yaparken bu sene serinin dördüncü kitabının çıktığını fark ettim. Kitabın Türkçesi var mı, bilmiyorum. Dil olarak, eğer İngilizceniz A2 seviyesindeyse rahatlıkla okuyabilirsiniz bu seriyi. Ben severek okudum serinin ilk kitabını.

Nick ve Charlie'nin yanına doğru gidiyoruz bu seride. İlk kitap olduğu için nasıl tanıştıklarını ve daha sonra yaşanacakları okuyacağız. Öncelikle kitabın karikatür şeklinde yazıldığı için -çizimlerin bulunmasında dolayı- rahatlıkla okuyacağınızı düşünüyorum. LGBTIQ+ insanlarının yaşadıklarını anlattığını söylemem lazım. Eğer seriye başlayacaksınız bunu bilerek okumanızı isterim. Onların neler yaşadığını daha iyi anlayacağınız, empati kuracağınız bir kitap bana göre.

"You can't tell whether people are gay by what they look like. And gay or straight aren't the only two options. Anyway, it's very rude to speculate about people's sexuality."

"İnsanların gay olup olmadığını onların dış görünüşüne göre söyleyemezsin. Ve gay veya gay olmamak sadece iki seçenek değildir. Her neyse, insanların cinsel tercihleri hakkında tahminde bulunmak çok kaba."

Kitapta hoşuma giden şeylerden biri de gay insanların neler yaşadığını ve insanların onlar hakkındaki düşüncelerini okumak oldu. Charlie'nin gay olduğu okuldaki herkes tarafından biliniyor. Onu kendilerince -tanımadan- şekillendiriyorlar kafalarında çoğu kişi. Nick ise onunla tanıştıktan sonra hayatındaki bazı şeyleri düşünmeye başlıyor. Bu kısımlar okurken bir kişinin kendini tanımasına doğru attığı adımda kendimi yanında hissettim.  

Yaşananları okurken güzel bir arkadaşlığın, o saf duygunun güzelliğini, düşündüm. Birine değer vermeyi, onu adım adım tanımaya çalışmayı ve aşkın saf halini gördüm.

İlk kitap öyle bir yerde bitti ki hemen ikincisine de başlamak istedim. Neler olacak diye baya merak ediyorum. Eğer bu tarz kitaplar okumaktan hoşlanıyorsanız bu seriye bir şans verebilirsiniz. 



You Might Also Like

4 yorum

  1. Anlatım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Bu seriyi daha önce görmediğime inanamıyorum... Çok ilgimi çekti, paylaştığın için teşekkürler! Bir koşu araştırmaya gidiyorum <3

    YanıtlaSil