Volkan Tepe Otopsi Raporu

22:31:00

Acının ve hüznün yoğunluğunu buram buram hissediliniz şiirler mevcut bu kitapta. Hayal kırıklıklarının keskin izleri ile yaşamaya çalışan -ya da ruhen ölmüş- kişilerin kısık bağırışlarına şahit olacaksınız. Belki de kitap bu yüzden katil ve maktul olarak iki ayrı bölüme ayrılmış.

"anjiyo
bir mayın tarlasına girdim
atmayan damarımda neşter sızısı 
dudaklarınla dans ettim
eşsiz bir intihar sesi kulaklarımda
düşlerimi bir katile nasıl verdim

yıkık bir şehri sevdim
kalbimde bir çanta balistik yara
son sevdadan yeni taburcu edildim
ayrılığın şahidi yoktu
düşlerimi bir katile nasıl verdim

bir düellonun kaybedeniydim
seferberlik emrinden sonra
anjiyo edilmişti cesedim
sevişmelerimizin patenti yoktu
düşlerimi bir katile nasıl verdim"

Şiirlerin içerisinde yer alan ceset, mezar, ölüm, katil, kalp, dikiş, yara gibi insan otopsisinde kullanılan kelimeler ile insanın fiziksel olarak alacağı darbelerin ruhunu da etkileyeceğini kanıtlar nitelikte. 
Şiirlerin dili anlaşılır ancak okuyucuyu düşündüren cinsten. Bir cümle ve kelime oyunu ile şair okuyucuya acının bir ruhu ele geçirmesini göstermek istiyor.

"ruhu yamalı çocuk
ruhuna dikiş attırmak isteyen
bir çocuk bekliyor
revirde

gözlerinde
kundaklanmış bir hayatın
pansuman izleri

yüzündeki 
yaralardan belli
hayatın kolay geçmediği

yamalanmış pantolonunda
annesinin ilmik ilmik
süzülen çaresizliği

gizleyemediği
küçük ellerinde 
sanayinin gres yağı lekesi

revirdeki anons
flaş gibi patlıyor
kulaklarında 

"pantolonu yamalı olanlar
ruhlarına dikiş attıramazlar""

Kitabın içerisinde yer alan şiirleri bir anda değil, yavaş yavaş sindirerek okumanızı tavsiye ederim. Böylelikle şairin anlatmak istediği ruhun acısını ve çaresizliğini daha iyi özümseyeceksiniz. 
Melankolinin yoğunlukta olduğu bu şiirlerde ruhun dramına da şahit olacak ve onun her bir bölümünü parçalara ayıracaksınız. Eğer şiir okumaktan hoşlanıyorsanız bu kitaba bakabilirsiniz.

"istiridye
gözlerin
bir gökkuşağının 
gün batımına 
en güzel hediyesi

ellerin
bir istiridyenin
incisini
saklayabilme endişesi

sözlerin
bir ölünün 
dirilebilme ihtimali

sen düşlerimi sakla
ben bırakmam ellerini"



You Might Also Like

0 yorum