Melisa Kesmez Küçük Yuvarlak Taşlar

20:15:00

Küçük yuvarlak taşlar bir araya geldiğinde birbirlerine sımsıkı tutunabilirler mi? Her taşın kendine göre şekli ve boyutu mevcut. Taşlar bir araya geldiğinde muntazam bir manzara karşılar mı bizi? Taşlar da tıpkı insanlar gibi, hayatta yuvarlanıp kendi yollarını bulmaya çalıyorlar. Kimisi başarılı bir şekilde bir araya gelirken kimisi de parçalara ayrılıyor. Parçaya ayrıldıktan sonra eski halinden eser kalmıyor. Yaşanmışlıklar ile yeniden yollara düşüyorlar.

"İnsanla insanı bağlayan yegane şey sevmekten başkası değildi; ne olursa olsun, bir insanı eskimeyen, durduğu yerde kıymetlenen, olanı biteni unutturan bir sevgiyle sevebilmek varabileceğin en üst mertebesiydi bu işlerin."

Nergis, Elif ve Mehmet...

Herkesin kendince bir sebebi var. Aile olmak, büyümek, annelik duygusu, ölümler ve ayrılıklar... Hayatın getirdikleri ve götürdükleri içerisinde kalma mücadelesi. Üç hikayeden oluşuyor eser, ancak her bir hikayede resmin parçaları bir araya getirerek okuyucuya sunuyor yazar. "Ben yazdım, sen yaşamın birçok boyutunu düşünerek oku bu kitabı." diyor. İşte bu sesleniş ve yargılama yapmadan okumanızı isterim bu kitabı.

Bazı karakterlere sinir olabilir veya kızabilirsiniz, yazarın istediği ise yaşananları o karakterin çerçevesinden görmeniz. Ona kızsanız bile onu anlamanız. Ben üç hikayeyi okurken de her birinin yaşadıklarını düşündüm. 

Kitaptaki her duygu ilmek ilmek düşünülerek kaleme alınmış. Geçmişin hatıraları, hikayedeki anın düzeni etkiliyor. İşte yazar da geçmiş ve o anı iç içe kaleme almış eserinde. Tıpkı yaşarken geçmişteki anılarımızı düşündüğümüz gibi..

"Çocuklar sağlam bir zemin arıyordu büyümek için. Dünyanın tekinsiz halleri karşısında yanlarında durunca kendilerini emin ellerde hissettikleri birini. Onları bırakmayacak, onlara "Merak etme, ben buradayım" diyecek biri. Gönülsüz ebeveynlik bir çocuğun başına gelebilecek en fena şeydi."

Yazarın kalemi ile tanışma kitabım oldum. Kitapta neler olduğunu merak ederek sayfaları çevirdim. Derin bir anlatım, okuyucuyu etkileyecek üç hikaye.. Üç hikaye de birbirleri ile bağlantılı bu sayede üç ana karakterin düşüncelerini okuyabileceksiniz.

İnsanı anlayabilmek için bu kitabı okumanızı tavsiye ederim.



You Might Also Like

0 yorum