Alice Oseman Heartstopper Volume 3

21:46:00

Severek okuduğum serinin üçüncü kitabı ile karşınızdayım. Olayları daha iyi anlayabilmeniz için seriye ilk kitaptan başlamanızı öneririm. Ben İngilizce okudum. Dil olarak sizi yoracağını sanmıyorum. A2 seviyesindesiniz bu seriyi rahatlıkla okuyabilirsiniz. Eğer Türkçesini okumak isterseniz serinin ilk kitabı da çıktı.

Nick ve Charlie'nin yaşamlarına konuk olmaya devam ediyoruz. Öncelikle kitabın karikatür şeklinde yazıldığı için -çizimlerin bulunmasında dolayı- rahatlıkla okuyacağınızı düşünüyorum. LGBTIQ+ insanlarının yaşadıklarını anlattığını söylemem lazım. Eğer seriye başlayacaksınız bunu bilerek okumanızı isterim. Onların neler yaşadığını daha iyi anlayacağınız, empati kuracağınız bir kitap bana göre.

Nick ve Charlie okul gezisi ile Paris'e giderler. İlişkilerindeki ileri bir adım olan herkese açılma evresine tanık olacaksınız. Charlie geçmişte yaşadığı saldırılardan dolayı endişe içindedir. Nick'e de aynısının yapılmasından korkar ve onun üzülmesini istemez. 

Dikkatimi çeken bir kısım da Nick'in Fransızca konuştuğu kısımların çevirisi yoktu. Belki benim elindeki pdfte o kısımlar mevcut değildi. Ben Fransızca bildiğim için anladım. Karikatür şekilde olduğu için anlaşılır ancak bu konu sizin için önemliyse bu durumu bilerek okuyun. Çok az kısımda olduğu için okumanızı etkileyeceğini pek sanmıyorum.

"We reached the point where we knew that whatever people said or thought about us, we knew who we were and we loved ourselves anyway."

Serinin çizimlerini çok sevdim ben. Okurken kendinizi karakterlerin yanında hissediyorsunuz. Sevgini güzelliğini ve her insanın duyguları okuduğunu çok iyi anlatan serilerden birisi bana göre.

Serinin dördüncü kitabı da mevcut. Onu da bulursam en kısa sürede okuyacağım. Bu tarz kitaplardan hoşlanıyorsanız seriye bakabilirsiniz.


Not: Alice Oseman Heartstopper Volume 1 yorumu:


Not: Alice Oseman Heartstopper Volume 2 yorumu:



You Might Also Like

0 yorum