Halil Cibran Gezgin

22:26:00

Halil Cibran'ın ölümünden sonra yayımlanan Gezgin, kısa öyküler içeren bir eser. Kitap, bir Gezgin'in anlattığı kısa ama derin anlamı öykülerden oluşuyor.  Kitaptaki öykülerin kimisi birkaç cümleden kimisi de en fazla bir buçuk sayfadan oluşmaktadır. 

Halil Cibran'ın eserlerine bu kitap ile başlamanızı tavsiye etmem. Çünkü içerisinde yer alan öyküleri okurken Halil Cibran'ın eserlerinden aldığım hazı bu kitapta çok fazla hissedemedim. İçerisinde anlam olarak derin ve insanı düşündüren öyküler mevcut. Belki de beklentim yüksek olduğu için istediğim etkiyi alamadım. Hikayelerdeki olaylar ve insan diyalogları ile okuyucuyu içsel ve dışsal yolculuğun izlerini takip etmesine yardımcı oluyor.

"Aşk ve Nefret
Bir kadın, bir adama "Seni seviyorum," dedi. Adam da "Kalbim keşke aşkına layık olsaydı!" diye karşılık verdi.
Kadın "Sen beni sevmiyor musun yoksa?" diye sordu. Adam baktı, hiçbir şey demedi. 
Sonra kadın çığlığı bastı: "Senden nefret ediyorum!"
Adam da ona dedi ki: "Kalbim nefretine de layık olsaydı!"

Öykülerin içerisinde her canlının bir arayış içerisinde olduğunu fark edeceksiniz. Bu arayışa kimisinde ruhsal bir yolculuk ile kimisin de ise bedensel bir eylem gerçekleştirilerek ulaşılmaya çalışılıyor.

""Kızım," dedi, "hem son derece küçük hem de son derece büyük olan bizzat biziz; hem de ikisinin arasındaki yoluz."

Bazı kısa öykülerde ironi de mevcuttu. Bu ironili öykülerde insan davranışının enterasanlığı ve garipliği üzerinde düşündüm. Bir olayı farklı açılardan bakmanın ve anlamının önemine dem vurulmuş.

"Pek azımız bir olaya bir başka olay ekleyerek, ondan bir hakikat çıkarabiliriz."

Sevgi, ölüm, merhamet, mutluluk, arayış, içsel ve dışsal yolcuklukların anlatılığı kısa ve anlam olarak derin hikayeler sizleri bekliyor. 

"Ortalıkta gözükmese de iyi olan bir insanın varlığı, görünür olan ama sadece iyilik taslayan pek çok insanın varlığından daha iyidir?"

You Might Also Like

0 yorum