Robert Louis Stevenson Olalla

21:57:00

Kitabın arka kapağında, bu kitabın yazarın bir rüyasından ortaya çıktığı yazınca merak ederek okumaya başladım. Rüyalar nedense ilgimi çektiği için beklentiyi yüksek tutarak okumaya başlamıştım ancak beklentiyi düşürerek okumanızı tavsiye ederim.

Kitabın sonu sanki devamı varmış ya da tamamlanmamış izlenimi bıraktı bende. Nedense bu durum bu kitapta hoşuma gitmedi. Bazı kitaplarda sonu okuyucuya bırakılması severim ancak bu kitapta sevemedim. Belki kısa bir eser olmasından ya da yazarın düşünden ortaya çıkmasından kaynaklanıyor. Nedeni de bulamadım.

1808- 1814 yıllarında arasında süren Yarımada Savaşı'nda İspanyol ordusu ile savaşan bir İskoç subayı hastanede tedavi görürken doktorun hava değişimi için ona ıssız bir konakta bir oda kiralaması ile hikayenin ana hattı oluşuyor.

Bu konakta eskiden çok zengin olan soylu bir İspanyol aile yaşıyor. Fakat lanetlenmiş soy fakirliğin çukuruna bulandığından dolayı istemeseler de bu subaya konakta bir oda veriyorlar. 

Subayın bu konakta yaşadığı ilginç olayları ve daha sonrasında hayatına etkisini okuyoruz. Mekan ve duygu betimlemelerini beğendim ancak dediğim gibi sonu beni etkilemedi. Soyun devamlılığı ve ıssız bir yerde konağın olması Gotik Edebiyat özelliği taşısa da tam anlamıyla o havayı hissedemedim. Belki kitap daha uzun olabilirdi.

Aynı zamanda Olalla karakterine daha çok yer verilmeydi bana göre. Dünya'dan elini eteğini çeken güzel bir kadın olan Olalla, soyunun bütün günahlarını üzerine alarak bir nevi borcunu ödemek istiyor.  Yazarın soy durumunu kitabın içerisinde serpiştirmesi subaya verilen odadaki tablodan da anlaşılıyor. Soyun devamı, kişilerin birbirine benzerliği gibi... Bu benzerliği Olalla karakterinin zihninin en derin köşelerine bile yerleştirmiş.

"...çok bilenler bilginin kaymağını yerler; yasaları kavrarlar, düşüncenin yüceliğine akıl erdirirler."

Yazarın kalemi ile tanışma kitabım oldu. Aslında dili güzel ancak hikayenin sonu beni tatmin etmedi. Bu yüzden beklentiyi biraz düşürerek kitabı incelemelisiniz.



You Might Also Like

0 yorum