Ozan R. Kartal Haydi Etek Giyelim

22:26:00

Okuyucuya hikaye anlatır gibi işlemiş şiirlerini şair. Bir şiiri okurken yaşanılanları da seyrediyorsunuz. Kimisinde bireyin kendisini sorgulayan, kimisin de ise toplumu eleştiren şiirler mevcut. Toplum eleştirisinin içerisinde bireyin davranışlarına da dem vurulmuş.


Kitap Sabahat'i Ben Öldürmedim ve Haydi Etek Giyelim isimli iki bölümden oluşuyor. Şiirlerin bir kısmı bir iç döküş gibi geldi bana. Derdini şiirler ile anlatmak isteyen birisinin kaleme ve kağıda tutunmasını hissettim ben.

Ölüm ve gece temalarını insan psikolojisi üzerinden işlenmiş şair.

"şu dünya,
şu dünya geceleri enteresan kokular saçan
hani senin bir yolunu bulup burnunu tıkadığın
gözlerini açıp da her sesi teker teker duyduğun
sular senin hakkındır, dilediğin kadar iç, yarasın"

Suyun temizlik olduğunu ve her insanın ölünce toprak olacağını anlatmak ister. Bu durumu hikayeleştirerek kelimeler ile dans ettiği şiirlerinde fark ettirir okuyucuya.

Şiirlerinde aynı zamanda insanların görüp de görmezden geldiği bazı olayları ortaya çıkarır. Cinayetleri -Özellikle Sabahat'i Ben Öldürmedim şiirinde bu durumu en iyi biçimde aktarmış.- , topluma göre farklı olan kişileri ve din konusunu işleyerek okuyucuyu sorgulamak istemiş.

Günah, sevap, doğru ve yanlışın neye ve kime göre şekillendiğini göstermek istemiş.

Şiir kitabını bir anda okumanızı istemem. Şiirlerin içerisindeki düşünceyi idrak ederek okumalısınız. Dil olarak okuyucuyu yormayan ancak anlam derinliği fazla olan şiirler mevcut. 

Kitaptaki bazı şiirlerde karakterlerin alışkanlıklarının ve özelliklerinin yaşamlarına etkisine de şahit olacaksınız.

Eğer şiir okumaktan hoşlanıyorsanız bu kitaba bakabilirsiniz. 



You Might Also Like

0 yorum