Ahmet Batman Gökyüzüne Not

21:14:00

Ahmet Batman'dan okuduğum ilk kitap ile karşınızdayım. Öncelikle şunu söylemem lazım eğer çerezlik diye hitap edilen kitaplardan hoşlanmıyorsanız bu kitaptan hoşlanmazsınız. Fakat aşk romanları okumaktan hoşlanıyorsanız bu kitaba şans verebilirsiniz.

Kitabın konusu ise; kendi sesini dinlemek için Çanakkale'ye doğru giden baş karakterimiz (Deniz) otobüste tanıştığı Buket ile yaşadıkları ve onun hayatından kesitler okuyoruz. anladığım kadarıyla yazar kendini baş kahraman ile özleştirmeyi seviyor. Bunu baş karakterimizin de yazar olması ve etraftaki herkesten kendini gizlemesinden yola çıkarak düşündüm. Buket ise güven problemi olan ve kendini korumak için zırhı ile dolaşan biri. Baş karakterin yaptığı hata ile (bunu söylersem kitap hakkında spoiler vermiş olurum.) güven kırıklığının Buket'te yarattığı etki Deniz ile olan ilişkisini etkiliyor.

Dili sade. Okurken sizi yormayacak kitaplardan. Benim kitapta en çok hoşuma giden kağıda yazdığınız notları gökyüzüne doğru tutarak fotoğrafını çekmek oldu. Sanki dileğinizi gökyüzüne ileterek onun yol almasını sağlıyorsunuz gibi umutlu bir his uyandırdı bende.

Kitap akıcı olduğu için sizi sıkacağını düşünmüyorum. Ancak "kitaplardan bilgi edinme, ağır kitaplardan hoşlanma, kitabın beyninize işleyerek hayatınızı değiştirmek" gibi beklentileriniz varsa kitap size sıkıcı gelebilir.

"Zaman bir şekilde geçer ama yanında kimlerin kalacağına zaman değil sen karar verirsin."

"Aşk olsun bir yerlerde ama kendine ait bir hayatın olduğunu da unutma. En büyük acıları kendini unutup sadece başkaları için yaşayanlar çekerler."

" Ben , ben olarak kalmayı seviyorum . Dünyanın en güzel şeylerinden biri de bu işte . Bir insanın olduğu gibi kalabilmesi . "

"Birine bir iyilik yapsaydım karşılığını almamak için ondan ömür boyu kaçardım."


" Sahi insan kaç kişiyle tanışır ki ömrü boyunca ? Yüz ? İki yüz ? Beş yüz ? Bin ? Peki kaç kişi hayatına dahil olabilir ? Kaç kişiyle hikâyesini paylaşabilir ki ? Sırtını yaslayabileceğin kaç insan var ki bu hayatta ? Kaç insanın tek bir yüzü olduğundan emin olabilirsin ?"


"Küçük sevinçleri bekler insan, büyük mutsuzluklara da sırf bunun için katlanır zaten."


"İnanıyordum.İnanan bir insanı mutsuz edemezsiniz."


"Geçmiş sadece geçmişte mi kalır yoksa attığımız her adımda yeniden karşımıza çıkan anılarda mı saklıdır?"


Kitaba puanım: 7/10
Keyifle okumalar





You Might Also Like

0 yorum