Hami Öztürk Bir Şiir Bin Ah

21:20:00

Bir Şiir Bin Ah mahlasıyla Aşk Kanatlı Su Perisine yazdığı şiirleri okuyoruz bu kitapta. Aşkın kişiden kişiye değiştiğini, duyguların öznel olduğunu düşünenlerdenim. Bu yüzden de giden kişi arkasında bıraktığı kişiyi anlamakta zorlanabilir. ancak giden kişinin sizce de bir açıklama yapması gerekmez mi?

“Gidişine şapka çıkardım.
O günden beridir kaçık aklım.
Seni üzerimden çıkarıp attım.
Gitmekte nasıl bir çıkarın vardı?

Anlat, bana nedenlerini sırala.
Gidenin arkasından ne denmeli mesela?
Sence söylediklerim ne denli sıradan?
Asır oldu bekliyorum, cevabın sır hala.”


Okuyacağınız şiirler aşkından haber almak isteyen kişinin sorularıyla yüreğinden geçenlerdir. Yüreği merak eder. Nedenleri bilmek ister. Gidişinin ardından yazılan bu şiirlerde ben onun acısını hissettim. Ona ulaşma isteğini ve bir kelimesine bile razı olduğunu belirten o isteği.

Duyguların hissiyle yazmış şiirlerini. Onsuzlukta bile onu anlamak onu hissetmek istiyor. Şiirlerini sade bir dil yazmış. Kafiyelerden  yararlanarak şiirlerini okurken sanki melodilerin sesini işitiyorsunuz. Melodilerin birleşimi ile ahenkli bir müzik dinliyorsunuz. Bu müzik ile duyguların peşine takılıyorsunuz.

“Dörtlüksün”. “Cümle Sensin” “ Nesin Sen? “ isimde üç bölümden oluşuyor. Her bölümde onun duygularını okuyoruz.

Eğer şiir kitabı okumaya başlayacaksınız size bu kitabı öneririm. 

"Beni sevdiğini söyleme, buna inandır.
Sana inanmak istiyorum bir anlık.
Sallanıyorum tepesinden yüksek bir binanın,
Bir dokunup işittiler bin bir ahı.


Yokluğun çok yoğun , yok satıyor.
Ruhumun olmayışından kaçmaya fırsat yok.
bunu uçak yapıp göklere fırlatıyorum.
Görüp de gelmeyişin, sırrına sır katıyor."

"Sen ki bir kıtanın üçüncü mısrası.
Seni öyküler ve romanlar kıskansın.
Bulutlarına hapis kaldım ıslandım. 
Unutamıyorum sen ne ölümcül ısrarsın.

Ya sönmüş mumu yakman lazım ya canımı. 
Baska türlü aydınlatamazsın karanlık çağımı.
Ya saplayacaksın aşkın bıçağını
Ya da cevaplayacaksın ölüm çağrımı."


You Might Also Like

0 yorum