Mehmet Akif Gülal İkindi Gölgeleri

17:27:00

Şiir kitaplarından beklentim bana yaşanılan duyguyu hissettirmesidir. İşte bu kitaptaki "acı" duygusunu yazarın seçtiği kelimeler ile hissettim.

Şiirlerin bazıları düz yazı ile iç içe okuyucuya sunulmuş. Şiirleri okurken bazı yerlerde Cemal Süreya etkisi hissettim. (İmge fazlalığından ziyade "kadın" konusu ile bu hissim oluştu. Kadını anlama, onu hissetme bir de İstanbul ile anıları kadın ile birleştirmede bana bu etkiyi sağladı.)

Yazar, sevdiği kişinin acı çekmesindense kendisinin acı çekmesinin tercih ettiğini dile getirir şiirlerinde. Sevdiği kişinin yaşadığı mutsuzluğu kendi içinde hisseder. Bu mutsuzluğu onun içinden çekip atmak ister. Sevdiği kişiyi geri çağırarak ona olan sevgisini hislerini anlatır. Sevilen kişiyi yaşamda bulunan bazı ögeler ile harmanlayarak onunla her yere gidebileceğini kanıtlamak ister. Bu ögelerden bazıları saç, ıslaklık, koku vb. hissedilen ve ya hissedilmeyen şeyleri aşkı ile birleştirir. Bazen de sevdiği kişinin sevdiği şeyleri sevmiş. Tıpkı fesleğenler gibi.. Fesleğen sevgisi ile sevdiği kişiyi hatırlamak ister.

Şiirlerde yaşanmışlık harmanlanarak okuyucuya sunulmuş. Sevdiği kişiye "Düş Yanığı Bağ Bozumu" diye hitap ederek şiirler yazmıştır.

"Cemre..

Gelirken yatağının kokusunu getir
Geçmişin tortusunu silme bırak kalsın
Sevmek
Kabullenmektir..

Düş yanığı bağ bozumu
Bana git diyorsun.
Gelmelerim sanadır.
(Ayna kıldım.
Kendimi buldum.)

Düş yanığı bağ bozumu
sen yoktun daha
Kirliydi düşlerim
Hüzün ve ter kokusu odalarda
Çarşaflarda kalabalık yalnızlıklar.

Tekildim içimde
Terk edilmiş, gizli.
Köhne yanım
Benim sol yanım
Kanardı.
Bilmezdi kimseler.

Dudaklarımda acının ıslaklığı..

Düş yanığı bağ bozumu 
Bir cemre düşür toprağa
Sol yanıma
En derinime
Orada seni bekler fesleğenler
Orada ben seni beklerim..

Bir cemre daha düşür havaya
Sonra suya
Sonra gel
Bana dönüş..

Keşfedilmeyi bekleyen
Sözcükler bulacağım sana, mesela;
Gökyüzünün adı: düş bahçesi
Denizin adı: umut suyu
Gülün adı: huzur kokusu.

Gelsen bir dünya kursak
Ben seni sevmeye ayaklarından başlasam
Sen beni sevmeye..

Dünyanın başka bir yerinden
Gelmiş gibisin bana sen
Gözlerinin gücüne gitmesinler
Gördüğüm her şey senindir.

Sana yazdım gelesin diye
Mahrum eyleme beni gözlerinden.."

Eğer şiir okumayı seviyorsanız size bu kitabı öneririm. Farklı bir dünyaya yolculuğa hazır olun.


"Umuttur bu gökkuşağı renginde
Gök, yüzün renginde
Yüzün, gözümün önünde 
Uzanamam..

Düşüm ölür..

Düşüm ölürse ben ölürüm.
Şarkıların öksüz kalır
Saçların susuz
Ve yağmursuz dudakların.

Düşüm
Bir bardak sudur
Saçlarından dökülür.."

"Dinle beni,
Zamanında söylenmeyen söz, bugüne ait değil,
Kekemeyim."

"Su gibi gözlerin vardı oysa senin üstüne geniş zamanlarda şiirler yazabilecek
Deniz bir aşkı anlamlandırabilir
Ve zaman, ayrılıkları...
Yüzündeki çizgiler sus(uyor) şimdi, ben dipsiz kuyuda su."





You Might Also Like

0 yorum