Arrival (Geliş)

17:05:00

Bilim kurgu türünde filmleri çok fazla izlemediğimi fark edince Arrival filmine bir şans vermek istedim. Filmin, 2017 yılında "en iyi ses kurgusu" Oscar ödülünü aldığını öğrenince merakım daha da arttı ve izlemeye başladım. 

Filmin konusuna gelecek olursak bir gün Dünya'nın farklı bölgelerine 12 tane uzay gemisi iniş yapar. Bu haber ile Dünya'daki insanlar iyice şaşırır ve ne yapacaklarını bilemezler. Uzaylılar niye geldi? (Uzaylılara heptapod yani yedi ayaklılar ismini verdiler.)

Savaşmak için mi geldiler yoksa barış için mi?

İşte bu sorunun yanıtını bulması için ordu, dilbilimcisi Dr. Louise Banks çağrılır. Louise onların dilini öğrenecek böylece amaçlarını da anlamış olacaktır. Bu süreçte ona yardım etmesi için fizikçi Ian Donnelly seçilir. İkili uzaylıların amacını anlamak için birlikte çalışacaktır. Fakat, sürecin bir diğer zorluğu ise ordunun ısrarcı bir şekilde saldırı yanlısı olmasıdır.

 Onlara göre uzaylılar savaş için gelmiştir ve onları yok etmemiz gerektiğini düşünürler. 



  Fakat buradaki önemli noktayı   her zaman kaçırıyoruz. Neden     onları anlamak istemiyoruz?   Neden onlarla iletişime geçmek   için çaba sarf etmiyoruz? Ya da   her şeyin çabucak olmasını   istiyoruz? 

 Bilim Kurgu filmi olsa da aslında   ana düşünce bu. Bir canlıyı   anlamak istiyorsak onun dilinden   konuşmamız gerektiğini   vurgulamak istiyor film. Bu   yüzden bile izlemenizi tavsiye   ederim.



"Başrollerine Superman'in sevgilisi Louis Lane rolünde boy gösteren Amy Adams ve Marvel'ın Hawkeye'ı Jeremy Renner'ı yerleştiren Arrival filminin yönetmen koltuğunda Sicario'nun yönetmeni Denis Villeneuve oturuyor. Filmin senaryosunu ise Elm Sokağında Kabus ve Son Durak 5'in senaryolarına imzasını atan Eric Heisserer yazıyor. Filmin kadrosunda Michael Stuhlbarg, Tzi Ma, Mark O’Brien ve Forest Whitaker da yer alıyor."


Film, 2016 yılında gösterime girmiştir. Ben izlerken zevk aldım ve Amy Adams'ın oyunculuğunu çok beğendim. Bana göre duygu aktarımını izleyicilerine aktardığını düşünüyorum.

Film, Ted Chiang’in ‘Story of Your Life’ isimli kısa hikayesinden uyarlanmıştır.


IMDb puanı: 7.9/10
Benim puanım: 9/10
Keyifle seyirler. :)









You Might Also Like

0 yorum