Pride And Prejudice (Aşk ve Gurur)

19:11:00

Kitabını okuduktan sonra araştırdığımda filminin olduğunu da öğrendim ve izlemeye karar verdim. Tabi Pride and Prejudice 'i Aşk ve Gurur olarak çevirmişler ancak Prejudice'in Türkçesi Önyargı olduğu için aslında filmin çevirisinin Gurur ve Önyargı olması gerekir. Çünkü Jane Austen yazdığı kitaplarda ana karakterlerine simgeler vermeyi sever. Gurur'u (Pride) Mr. Darcy simgelerken Önyargı'yı ise Elizabeth simgelemektedir.



"-Fazla gururlu musunuz Mr. Darcy? Gurur sizce bir kusur mudur yoksa erdem mi? 
-Buna cevap veremem.
-Sizde kusur bulmaya çalışıyoruz.
-Başkalarının kabalık yapmasını ve ithamda bulunmasını kolay kolay affetmem. Bana sorarsanız, bir kez kaybolan ebediyen kayıptır."



 Film, Joe Wright tarafından yönetilmiştir.  Jane Austen'ın 1813'te yayımlanan Gurur ve Önyargı kitabından uyarlanmıştır. Bana göre uyarlama filmlerinin içinden (izlediklerim arasında) en iyilerinden olduğunu söyleyebilirim. Mekanlar, senaryo, o dönemi yansıtmaları, karakterlerin simgelerinin seyirciye yansıtılması (özellikle Mrs. Bennet'in sinir krizleri) benim filmi beğenmemde en büyük etkenlerdendir. 




2005 yılı yapımı filmin konusu ise; toprak sahibi seçkinlerinden olan bir İngiliz ailesindeki beş kız kardeşin evlilik, ahlak ve kavram yanılgılarının sorunları ile uğraşmasını konu alıyor. Keira Knightley, Elizabeth Bennet karakterini canlandırırken Fitzwilliam Darcy rolünde Matthew Macfadyen ona eşlik ediyor. Filmden önce kitabını okursanız filmden daha fazla etkileyeceğinizi düşünüyorum.




Keira Knightley, filmde canlandırdığı Elizabeth Bennet rolü ile Oscar, Altın Küre, ve Satellite ödüllerine aday gösterildi. 20 yaşında Oscar'a aday gösterilen Knightley, En İyi Kadın Oyuncu Akademi Ödülü'ne en genç aday gösterilen 3. kişi oldu.



IMDb puanı: 7.8
Benim puanım 9.1 
Keyifli Seyirler. :)

Not: Eğer Gurur ve Önyargı'nın kitabını okumak istiyorsanız aşağıya kitap ile ilgili yaptığım yorumun linkini bırakıyorum.

https://fuldenufacik.blogspot.com.tr/2017/05/jane-austen-ask-ve-gurur-gurur-ve-onyarg.html

You Might Also Like

2 yorum

  1. Yine güzel bir film tavsiyesi, teşekkür ederim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim beğendiğiniz için. :)

      Sil