Umut Kalaycı Öteki

14:48:00

Psikolojide çift kişilik bozukluğu olarak bilinen bir hastalık vardır. Ancak bu kitapta bu hastalığı anlatacak gibi gözükse de aslında kişinin diğer tarafı ya da geleceği de diyebiliriz ( yazar ona Öteki adını vermiş.) Kenan'a yardım etmek için gelmiştir.

Kenan 30 yaşında polistir. Geçmişte zorlu şartlarda ülkesini korumak için dağlarda savaşmıştır. Tabi bu zorlu şartlarda psikolojisi bozulduğundan artık masa başında polis olarak çalışmaktadır. 

Kendi hayatının düzene girmesi gerektiğini düşünerek nişanlanmıştır. İşte bu zamanlarda Öteki onun hayatına yön vermek için gelmiştir.

İlk başta şunu söylemem lazım ben kurguyu beğendim. Farklı bir olay ile başlayıp kaderin kendi yolunu çizmesi ile sonlanan bir kitap. Kitabı okurken sizi sıkacağını düşünmüyorum. Kenan'ın Öteki ile kendini bulma yolculuğu diyebilirim bu kitaba. 

Kitapta sizi sürükleyen bir şeyler oluyor. Bunu tam olarak adını çıkaramadım ama polisiye ve psikolojinin birleşmesi olabilir. 

Kitapta, Öteki sayesinde Kenan'ın hayatına giren kişiler onu rüyasında gördüğünü dile getirmiştir. Psikolojide Rüya çok derinlere inen bilinçaltının bir göstergesidir. 

"Yapılan araştırmalar insanların yüzde 18 ila yüzde 38’nin rüyalarında ‘geleceğe ilişkin’ verilir taşıyan imgeler gördüğünü, yüzde 70’ininse ‘déjà vu’ yaşadığını gösteriyor. Rüyalarda geleceğin görülebileceğine inanan insanların oranıysa araştırmaya bağlı olarak yüzde 63 ile yüzde 98 arasında değişiyor."

Yazarın da rüyaların insanlar üzerindeki etkisini anlatmak istediğini düşünüyorum. 

Kitabın dili sade ve anlaşılır. Okurken sizi zorlayacağını düşünmüyorum. Kitapta argo kelimeler yer alıyor. Eğer bu durumdan rahatsızsanız kitabı beğenmeyebilirsiniz. Benim için sorun olmadığı için ben okurken zorlanmadım.

Farklı bir konuda kitap okumak isterseniz size bu kitabı önerebilirim.


Puanım: 8/10
"Onları kaybettiğim için anıları çok değerliydi, yenilerini yapamazdık, yeni anılar oluşturamazdık kendimize, bu sebeptendir ince ayrıntıları dahi hatırlamam ve yine bu sebeptendir daha çok şey hatırlamadığım için kendime kızmalarım..."

"Sevgisizlik, sevgisizlikle birleşirse büyük bir sevgi çıkar ortaya."

"Hayalin varsa anlamın da vardır."

"En güzeli, kimse kimsenin inancının bekçisi değildir, herkes saygı duysa birbirine ne kadar güzel bir dünya olur burası değil mi ?"



You Might Also Like

0 yorum