Muhammet Hasan Kaya Zeynep

15:00:00

Gerçek aşk veya gerçek sevgi nedir? Ya da size göre nedir dersem daha doğru bir cümle olur. Ben her zaman duyguların öznel olduğunu düşünürüm. Sevgi ve nefret gibi duygular kişinin kendisinin ifade edebileceği duygulardır. Bu kitapta da yazar, İlkokuldan beri aşık olduğu kadın ile yaşadıklarını anlatmış . 

Okurken herkes aşık olur ya da herkes birisinden hoşlanır diye okumayın. Çünkü bir insanın hissettiği duygunun yoğunluğu bile farklıyken aşk gibi bir duyguyu nesnelleştirmek bana göre zor. 

Yazar ona olan aşkını kelimelere dökerken zorlanırken bu duyguyu basite indirmek yazarın duygularını anlamamak olur. Ya da anlamak istememek olur da diyebilirim. Yazarın duygularının bu kadar yoğun olmasını aşık olduğu kişinin mutluluğu için kendi mutsuzluğunu yaratmasından anladım. Belki de gerçek aşk veya gerçek sevgi onunla birlikte olamasan bile onun mutluluğunu istemektir.

"Ben hiç sokaklara şiir yazamadım. Çünkü gözlerinin yazabileceğim kadar güzel bir sokak bulamadım. Ben de kendi benliğimdeki bütün sokaklara senin adını verip; gözlerine, gamzelerine, gülüşüne ve kalbine yazdım. Çok güzel biliyor musun bütün sokaklarımın sana çıkması. Kaybolma gibi bir durumum yok. Kimse benden daha iyi bilmiyor bu sokakları ve kimse daha güzel yazamaz sana,benden başka. Sen böyle gülümsedikçe, bendeki bu sevda sözleri bitmez.  Sen gül ben, gülüşüne şiirler yazayım. Bu şiirleri, sevgililer okusun birbirine; mutlu olsunlar. Biz olamıyoruz, bir olamıyoruz, bari başkaları mutlu olsun."

Yazar, "Her erkeğin "Zeynep'i"farklıdır." demiş kitabında. Onun Zeynep'i lavanta kokulu güzel saçlı ve gamzeli. Ama en önemlisi kavuşamasa bile onun "Zeynep'i".

"Yalnız sana yazılmış şiirler vardı bu kalbimde.
Yalnız hüzün vardı bu kalbimde.
Yalnız sen vardın bu kalbimde.
Yalnız sen..."
Onun kalbi Zeynep'i ile doldu. Çünkü Zeynep onun her şeyi olmuştu geçen yıllar boyunca. Zeynep demesinin nedeni de Zeynep isminin anlamı "değerli olan her şey". Yazar için de, "Zeynep" onun her şeyi oldu. Uzun yıllar boyunca onun kalbinin derinliklerinde olan Zeynep.

Eğer bu tarz kitaplar okumayı seviyorsanız tavsiye ederim. Sizi sıkacağını düşünmüyorum. Belki cümlelerinde kendinizden bir parça bulabilirsiniz.


You Might Also Like

0 yorum