Atakan Büyükdağ Hesaplaşma

14:07:00

Atakan Büyükdağ, tarihi olayları kendi üslubuyla harmanlayarak okuyucularına sunuyor. Tıpkı bu kitapta olduğu gibi. Aslında tarih derslerini bize ezber yöntemiyle öğrettikleri için belki de bu dersi o kadar sevmiyoruz. Bana göre tarih dersini sevdirmek için derste işlenen dönemler ile ilgili yazılan dili çok ağır olmayan okuyucuyu sürükleyecek kitaplar okutulmalı. Tıpkı bu kitap gibi. İkinci Dünya Savaş'ına ilginiz varsa bu kitabı kesinlikle alın. Ben bir sürü bilgi öğrendim. 

Gelelim kitaba: 
Kitap, Hitler'in Norveç'e işgali ile başlayıp Japonya'ya atılan Fat Man ve Little Boy atom bombalarının insanlar üzerindeki etkisine değinerek bitiyor. Savaşlar her zamanki gibi insan çıkarlarının bir yarışı. Üstün olma çabası. Ya da bana göre üstün olduklarını sanıyorlar. Hala savaşlar bu yüzden yapılıyor. Milyonlarca kişi çok sevdikleri yurtlarında kaçıp yaşamaya çalışıyorlar. Tabi buna yaşam denirse.
Norveç'in işgali ile ilgili Kralın Seçimi isimli bir film izlemiştim. Fakat o filmdeki bilgiler kitabı okuduktan sonra yetersiz kaldı. Norveç Hitler için neden bu kadar önemli ? Ya da Churchill ve Roosevelt'in neden bir araya gelip Norveç'i Hitler'den almak istediklerini anladım. Ülkelerin çıkarlarının önemini bir kere daha anladım.
Yeni Dünya oluşurken Amerika ve Rusya arasında yaşanan Soğuk Savaş döneminin neden oluştuğunu da bu kitap sayesinde daha da iyi anladım. Kominizm ve Kapitalizmin Savaşı. 
"Agresif generallerin cezasını suçsuz siviller çekecekti." İşte savaşın özeti olan cümle. İkinci Dünya Savaş'ında milyonlarca sivil hayatını kaybetti. Üstelik suçları olmamasına rağmen. 

"Evlat, ben dünyadaki herkesin isteyeceği bir şey biliyorum: Özgürlük. Senin istediğin şeyi de biliyorum daha çok özgürlük..."

"Kuşlar işini biliyor, uçmak özgürlükmüş."



You Might Also Like

0 yorum