Başar Başarır Sibop

21:09:00

Başar Başarır günümüzde yaşanan olayları anlatırken Orhan karakteri ile güldürüp daha sonra da düşündürüyor. Yazardan okuduğum ilk kitap olmasına rağmen anlatım dili beni sıkmadı. Genel olarak Orhan'a gülüp durdum. Orhan, ablası Nebahat ile yaşayan Hukuk mezunu olan ama hiçbir işte tutunamayan biri. 

Bir gün faceden Aslı ile tanışmasıyla başlıyor hikaye. Aslı da Viyana'dan gelmiş Türkiye'ye Necip Amcası çağırınca. 
Fakat Orhan'a göre bu ilişkide bir terslik var. Kim bakar ki onun yüzüne?
Orhan hayatta gördüğü haksızlıklara direnmemiş biri. Bu yüzden de avukat olamamış. Hayattan elini ayağını çekince kimse ona bulaşmayacaktır. Fakat Aslı onun gibi değildir. Haksız bir durum karşısında kendini geriye çekeceğine ileri doğru fırlatır. Tıpkı babası Kerim Uluğ gibi.
Orhan da kendini Aslı'nın peşinden giderken bulacaktır. Aslı onun hayatının dönüm noktası olduğunda artık Orhan eskisi gibi olamayacaktır.
Kitapta en sevdiğim şey günümüzde yaşanan bir çok olayı Orhan'nın ağzından güldürerek anlatması oldu. Yazar yaşanan bu durumları kendi diliyle Orhan üzerinden düşüncelerini aktarmış. 
Güldürürken düşündüren tarzda kitaplar seviyorsanız bu kitaba şans verebilirsiniz.

"Bir "zaten"de neler gizlidir bilir misiniz? Bütün sorulmamış hesaplar. Ses çıkarılmamış hatalar. Hoş görülmüş, görmezden gelinmiş, katlanılmış her türlü yanlış. Sonradan ortaya çıkan mahsurlar... Kapı aralığında komşu teyzelerden öğrenilen ve kişiyi kıskançlığa boğan bir dedikodu. Zaten demek, doldum ben demek. Zaten demek, geçen gün yediğin haltı daha unutmadım demek. Zaten demek, alakasız mevzuları bir araya getirip başından aşağıya şimdi boşaltıyorum demek. Görülecek hesabımız var, hiçbirini unutmadım, bana yutturamazsın... Sen zaten..."

"Tepkisizlik kötüdür. Tepkininse iyisi kötüsü olmaz."

"Neden ölümü düşünüyordu? Yaşamak, uğraşmak zor geldiğinden. Hatırlamak. Makul olan ölmek değil, sorunları çözmek, çözene dek direnmek değil miydi?"

"Güvenmek, inanmak mühimdir. Başkasını da düşünebilmek mühimdir. Verdiğin söze sadık kalabilmektir."

"Her kararın, her seçimin elbet bir bedeli, bir neticesi olacaktır."

"Ağacı kurt, insanı dert kemirir. Duvarı nem, insanı gam yıkar."

"İnsanın önce kendine saygısı olacak. Kendisine saygı duymayanın başkasına da saygısı olmaz."

"En kart ağaç bile bahar geldiğinde yeniden çiçek açar, en soğuk kış dahi bir gün biter, sonunda leylekler hep geri gelir... Hey gidi tencere dipli dünya, hey. Hayal ile hülya olmasa züğürdün canı çıkarmış."



You Might Also Like

0 yorum