Zonguldak

18:28:00

Bana göre Türkiye'nin her şehrinin ayrı bir güzelliği vardır. Zonguldak da mavinin ve yeşilin uyumunun ahenkle dans ettiği şehirlerimizden sadece biri.



Zonguldak ismi Fransızca ve Türkçe karışımı bir kelimedir. Kömürü ilk zamanlar Fransızlar işletiyordu. Fransa kömür havzasını sahiplenmişti ve orayı kullanmak ve haritada göstermek için isim belirlemek istedi. Bölge,alan kelimelerinin Fransızca karşılığı 'zone' kelimesidir. Kömür havzasının bulunduğu çevrede denizden yüksekliği en çok olan yer 'Göldağı'dır. Kömür havzasının yerini belirlemede en yüksek rakımlı yer yani Göldağı baz alındı. Bölge(alan) göldağı anlamında 'Zonegöldağ' ismi kulanıldı. Halk arasında Zonegöldag kulanımıyla günümüzdeki Zonguldak halini aldı.



Bu manzara karşısında oturmak bile beni rahatlatıyordu. 2015 yılında gitmiştim Zonguldak'a. Merkezinde bir sürü kafenin olduğu bazı kesimlerinde insanların denize girdiği bazı kesimlerinde ise limanların bulunan bu güzel şehirde iki gün kaldım. Bu manzaraya bakarken bile orayı özledim.



Karadeniz'e gittiyseniz yollarının yeşilliği karşınızda hayranlıkla manzarayı seyretmiş olma ihtimaliniz çok yüksek. Özellikle de o tahta evleri görünce yeşil ve kahverenginin uyumu beni kendisine çekti.


You Might Also Like

0 yorum