Miraç Kavala Mevsimsiz Sağanak

19:36:00

Aşkın büyüsünün mevsimleri bile değiştirdiğine şahit olduğumuz Mevsimsiz Sağanak kitabıyla karşınızdayım. Şiirlerin büyüsüne inanıp inanmadığınızı bilmiyorum ama ben inanıyorum. Bu yüzden de kitaplığımda 100'den fazla şiir kitabı vardır. 

Yine büyüsü ile aşkın diyarına gittiğim kitaplardan birisi ile karşınızdayım. Aşkın hayatımızdaki yerini önemli olanın sadece onu sevmenin, o yanında olmasa bile sevginin gücüne inanmak olduğunu anlatmış kitabında. 

Sevginin gücünün üstünlüğünü hayatımızda yerinin olmasının, bu güç sayesinde aslında kendimizi tamamladığımızdan bahseder. Bir insanın hayatını aşık olmadan önce ve aşık olduktan sonra ikiye ayrıldığını bu kitabı okuduktan sonra daha da netleşti. Eğer şiir kitabı okumak istiyorsanız bu kitapla başlayabilirsiniz.


"İnsan her gün bir parça müzik dinlemeli iyi bir şiir okumalı güzel bir tablo görmeli ve mümkünse birkaç mantıklı cümle söylemelidir. Goethe"

"Bilgelik bana hiçbir şey olmadığımı söylüyor. Aşk ise bana her şey olduğumu fısıldıyor. İkisinin arasında hayatım akıp gidiyor. Nisargadatta Maharaj"

"Yeniden koca bir merhaba
Aşka, hayata, kaleme ve kağıda
Bu kadar aşka dalınca
Yürekten gelen kelimeler taşınca
Kalem başladı yine yazmaya
hadi bakalım Tanrı Utandırmaya
Kıymetini geç anladım yazmanın
ve aşkla yaşamanın
Niyetim yok hiç bırakmaya"

"Gülüm dedin sen
Doruydu gül olduğum
Güldüm zaten ben
Ama fark etmeden 
Rüzgar gülün oldum
Sadece senin rüzgarınla
Dönen"

"Dünyayı güzellik kurtaracak. BİR insanı sevmekle başlayacak her şey.. Sait faik Abasıyanık"

"Madem ki güzelsin
Güzeli yaşat çirkinliklere inat
Madem ki beyazsın
Beyazı yaşat karanlıklara inat
Madem ki her zerreye aşıksın
Aşkı yaşat sevgisizlere inat"

"BİR ihtimal var ölmek için ama,
BİN ihtimal var yaşamak için unutma!
AŞKla, sevdayla, şiirle, şarkıyla
Hem de doya doya."

"Ne çok yaralı yürek var dünyada
Bir sihirli değneğim olsa
Dokunabilsem onlara
Aşk sevgi bu kadar zor mu
Yoksa çoklarının haberi yok mu
Bunlar olmadan hayat neye yarar
Aşksız nefes almak dahi ruha zarar
Zararın neresinden dönüle kardır
Ancak severek yaraların telafisi vardır
Kendini seven başkasını da sever
Yaşamak güzel buna inanırsan eğer
Hele Bir de aşık olursa yüreğin
İki cihanda hep hazırdır cennetin
Bunun için kalbin temizlenmeli önce
O en özel Sevgili gelmeden yüreğine
Sonra her gün özen göstermek gerek
Unutma hatırla ki Aşk nadide bir çiçek"

"Aşk, evrenin ruhunu değiştiren ve geliştiren güçtür. Evrenin ruhunu bizler besliyoruz. Paulo Coelho"

"Neden mi yazıyorum?
Yaşanmaz bir dünyadan bir rüyaya sığınıyorum.
Kendimce daha yaşanılır bir dünya yaratıyorum.
Bu benim yarattığım bir dünya,
Kötülüklerin girmesine izin vermem ben ona."

"SEVMEYİ BİLENLERE
Sevmeyen duyar mı kuşların cıvıltısını
Denizin hışırtısını, gönlünün şarkısını

Sevmeyenin ruhu coşar mı, taşar mı
Her zerrede aşkı hissedip koşar mı

Sevdiğini ulu orta saçar mı, haykırır mı
Sevmeyen ruhlar birbirine dolanır mı

Her şey BİR şeyi sevmekle başlar ama
BİRini seversen her şey aşk sana"

"MEVSİMSİZ SAĞANAK
Mevsimsiz sağanak gibiydi gözyaşlarım ve hiç beklemediğim bir anda yakalanmıştım. Adı üstünde sağanak bu, hem de mevsimsiz! Haber mi verir?
Meğer ne kadar alışmışım sana, sensizliği aklıma bile getirmemişim. Gördüğümün bir rüya olduğunu bile bile. hangi rüya sonsuza dek sürer? Yaşama rağmen uykuyu kim ister? Ah!.. Ama işin içinde aşk varsa, yaşamı bile ötebilir size. Varsa yoksa O'dur!
Bencildir aşk. Kendisinden başka hiçbir şeye bırakın ait olmanızı, hiçbir şeyle ilgilenmenizi bile istemez. O yüzden en ufacık bir ihtimalinizde çeker gider, arkasında bir enkaz bırakarak adeta.
Ve sizi öyle darmadağın eder ki bu halinizle ne enkaz toplayabilirsiniz, ne kendinizi.
Bunu bile bile yine de aşkı isteriz. Bir saatlik aşkla yaşamı tüm ömre tercih ederiz."

"Hani denir ya "Olayları, her şeyi herkesi olduğu gibi değil olduğumuz gibi görürüz" diye. Yaşamayan ne anlasın. "Bizi bilen bilir bilmeyene selam olsun" demiş Koca Yunus."

"Farz et ki bir deniz dalgasıyım
Geldiğimde gitmeyi bilmeyen
Sadece senin kıyılarında sönen
Ya da bir göçmen kuş gibi düşün
Gitsem bile her zaman geri dönen
Veya yıldız, belli bir yörünge çizen
Işığın olurum gündüzün ve gecen
Tabi eğer sen de beni sever, istersen
Çağrıldıkça istesem de vazgeçemem
Aşktan başka hiç BİR şeye kesin demem
Hayatta tek emin olduğum seni sevmem"

"Bulutlara kimse el koyamaz. Hayal kurma hürriyetimiz var. Cahit Sıtkı Tarancı

"Yüzyıllardır oynanmasına rağmen hiçbir seyirci; sahneye fırlayıp Romeo'nun zehirli iksiri içmesine engel olmamıştır. Sonunda geminin batacağı bilindiği halde Titanic defalarca izlenmiştir. Bitecektir korkusuyla aşktan kaçarsan hayattan hiçbir tat alamazsın. Çünkü Romeo ölmeli, Titanic batmalı ama aşk her şeye rağmen yaşanmalı. Adam Fawer"

"Yaşam varken 
İnsan ölümü seçer mi
seçmez mi
O halde neden tercih eder
Vuslat varken hasreti
Neden gizler
Söylemez sevgisini
Neden ister
Yaşamı Ertelemeyi
Yarından emin mi
Yarın var mı? Belki..
Hadi, şerefine Sevgili"

"İçimde nelerin olup bittiğini, neler hissettiğimi açıklayamam size. Kendime bile. Franz Kafka"

"SÖZÜN BİTTİĞİ YERDEYİZ. Sıklıkla kullanırız bu cümleyi. Özellikle çok üzüldüğümüz, karamsarlığa kapıldığımız durumlarda. Oysa yaşam bitmeden kimsenin sözü bitmez. Hep bir şeyleri vardır yaşama söyleyeceği."




You Might Also Like

0 yorum