Salih Yasin Polat Son Verin

17:32:00

Salih Yasin Polat'ın okuduğum ilk kitabı. Galiba kendisinin de ilk kitabı. Ben içindeki şiirleri okurken çoğunun altını çizdim. O kadar güzel bir şekilde duyguları ifade etmiş ki yalnızlığı içimde hissettim. Yalnızlığın kahve kokan şairi. Benim gibi Nazım Hikmet'in şiirlerini okuyan birisini görmek beni çok mutlu etti. Yağmurlu bir günde kahvenizle birlikte alıp okunması gereken bir kitap. 
"Seni getiriyor zaman,
Oyunlar oynuyor zihnimde akrep ve yelkovan.
Sızıp kalıyor dargınlıklarım.
Bilsen,
Ne kadar da güzel hatırladıklarım..."

"Gerek yoktu ateşe o günlerde.
Gözlerin yetiyordu içimdeki buzları eritmeye.
Hepsi geçmişti artık!
Sahi neden ayrılmıştık ki seninle?"

"Aklımı kurcalayan o kadar çok soru vardı ki:
Neden vardı gece!
Hangi ayıpları örtmek
Hangi suçları gizlemek,
Hangimizi yokluğa sürüklemek için vardı?
"Bekle" demiştin giderken bir de.
Ben beklerim de!
Sen sever misin bir daha beni böyle..."

"Sarmak istiyorum saçlarından avuç dolusu sulara.
Ayva kokan kış gecelerinde, 
Göz bebeklerinde bulmak istiyorum baharı.
Eski püskü sancılarıma dümdüz sövmek,
Ve unutmak istiyorum seni kırdığım anları.
Anıları.
Yarınları.
Unutup bütün planları,
Kirpiklerinde uyumak istiyorum.
Tozlu raflarda yaşlanmak.
Mürekkep siyahında boğulmak,
Pembe düşlerinde kaybolmak istiyorum.
Kısacası ben artık sen olayım diyorum!"

"Anlatırsın dinlemezler.
Susarsın,
Konuş derler.
Ve bazen tek dostun oluverir
Birkaç martı ve karanlık geceler..."

"Acıklı bir hikayenin sonu gibidir yalnızlık,
Geceleri uyumayıp gündüzleri o pişmanlığı taşımaktır.
Bir gözyaşında kendini bulmak.
O taş kesilesice yastığa başını her koyduğunda
Acılarla boğuşmaktır yalnızlık.
Kanlar ortasında kağıttan bir kalkanla, savunmaktır kendini yalnızlık..."

"Bir şeyler karartıyor parlayan gözlerinin ışıltısını.
Bir acı dolaşıyor baş ucunda,
Bir pişmanlık öpüyor dudaklarından.
Ve bir aşk fısıldıyor kulaklarına.

Bırak yalnız kalsın bir başına.
Bırak intiharlar avutsun başkalarını.
Sen benimle kal da!
Şarkılar yazılsın adımıza...

Masallar anlatılsın aşk dolu akşamlarda
Sen hikayenin kayan yıldızı
Ben tutulan bir dilek olayım o anda!

Ben kaçan bir ömür
Sen hiç solmayan papatya..."

"Bir karanlık fısıldıyor şu sıralar İstanbul
Bir şiir, bir umut,
Beni bir kez daha unut!

Nazım'ın ulu orta saçtıkları geliyor aklıma
Üsküdar'dan sonbahara
Topkapı'dan o uzun kışa...

İstanbul diyorum ah kasvet dolu İstanbul
Bir kez daha yanıyorum
Bir kez daha senli günlere yol alıyorum..."

"Umutsuzluğa Not:
Hayallerinize yenik düşmemek için,
Önce umutlarınıza yön vermelisiniz.
Sonra, bekleyin!
Düşleriniz mutlaka gerçekleşecektir.."

"Mutlu mu etmek istiyorsun bir kadını?
Saçlarından başlayacaksın sevmeye.
Sonra iş gözlerinden dudaklarına süzülmek!
Sonraki iş ona baharlar, yazlar vermek...

Öyle şeyler fısıldayacaksın ki yüreğine,
Senden önce yaşamadığını fark edecek!
Öyle güzel sunacaksın ki içindekileri,
Gözlerinin değil, sözlerinin bile yönü şaşmayacak...

Mutlu mu olsun istiyorsun kadının?
İnandıracaksın kendine.
İçi boş hayallerle değil!
Dolu bir yaşam sunacaksın ki önüne,
Mutlu etsin varlığın bile..."

"Bir şehir kuracağım sana
İçinde elvedalar ve kötü insanlar olmayan...
"Umuda hoş geldiniz" yazacak tabelasında
Karanlıklar arasında parlayan..."

"İşin gerçeği ben bütün şiirlerimi
Okursun diye değil
Yoksun diye yazmıştım..."

"Böyledir bende sevdalar!
Satırlar arasında daima saklanırlar.
Mısralara mı aşığım
Sana mı?
Bilseler şaşıracaklar..."

"Yapacaklarınızı asla ertelemeyin.
Sakın unutmayın.
Ömrünüz asla kaderinizden büyük olmayacaktır!"

"Her rengine aşığım hayatın
Aslında insan:
Şiirlerle yatıp,
Renklerle uyanmalı..."

"Çok önce karşılaşmalıydık seninle,
Birkaç yüzyıl kadar önce!
Yeni Dünya'nın en güzel aşıkları olurduk belki de.
Tohumlar ekerdik o büyük hiçliğe,
Şarkılar söylerdik kimsenin konuşamadığı yerlerde....

Çok önce karşılaşmalıydık seninle
Düşmeden mesela dalından yapraklar,
Küsmeden bize hırçın martılar
Ve bitmeden buğusunda sevdalar,
Güzel bir ömür biçerdik birbirimize..." 


You Might Also Like

0 yorum