Jandy Nelson Her Yer Gökyüzü

21:47:00

Lennie Walker kız kardeşi Bailey'i kaybettikten sonra hayatı altüst olur. Hep onunla birlikte olan ve kendini güvende hisseden Lennie bir anda kendini yalnız hissetmeye başlar. Onun hayatta olmasını, her zaman ki gibi olmasını istediği hayat bir anda karmakarışık olur. Ona göre, onun üzüntüsünü anlayan tek kişi Bailey'nin erkek arkadaşı Toby'dir. Bu ilişki bir anda farklı boyutlara geçer. Ben kitabın bu bölümü okurken "Napıyorsun Lennie!" diye okudum. Çünkü diğer yanda okula yeni gelmiş Joe var. Lennie okulun ortestrasında klarnet çalmaktadır. Ve Joe ile burada tanışmışlardır. Joe Paris'ten gelmiştir ve çok güzel gitar çalmaktadır. Joe ile mükemmel bir ilişkileri varken bir anda Toby'i öpmesi ben de sinir krizine soktu. Joe onun için Gram (büyükannesi) ve Big(dayısı) ile vakit geçirir onu mutlu ederken niye böyle bir şey yapıp ilişkisini mahvetti diyerek okudum bu bölümleri. Çünkü Toby'i sevmiyor ve Joe'ya aşık. Neyse sonunda Joe onu affetti ve artık Bailey'nin onun her zaman yanında olduğunu anladı. Lennie'nin sevdiğim özelliklerinden biri edebiyatla ilgilenmesidir. Kağıtlara yazdığı şiirleri parka, nehre, agaçlara bırakıyordu. Ve kitabın sonunda Joe çoğu şiirini toplayıp ona verdi.
"Keşke
gölgem
ayağa
kalkıp
yanımdan
yürüse"
"Üzüntü, sandalyelerin bizi desteklemeyi, aynaların bizi yansıtmayı, duvarların bizi korumayı unuttuğu bir evdi. 
Üzüntü, biri kapıyı her tıklattığında ya da zili her çaldığında kaybolan, en ufak rüzgârda havaya uçan, herkes uyurken kendisini yerin dibine gömen bir evdi."
"Yıllar önce büyükannemin bahçesinde uzandığım bir gün, dayım Big, bana ne yaptığımı sormuştu. Ona gökyüzünü seyrettiğimi söyledim. O da, Yanılıyorsun Lennie, gökyüzü her yerde hatta ayaklarının dibinde, demişti. 
Baktığım her yer gökyüzüydü, doğru Acıyı da, üzüntüyü de sevmiştim nedense ve her ikisi de gökyüzündeydi Ben nasıl bakarsam, o da öyle görünüyordu gözüme..."
"Uyandım, sanırım, belki de bu iyi bir şey ama bundan daha fazlası var çünkü artık en kötü şeyin bile her an olabileceğinin farkında olan bir insanım." ( O zaman en iyi şeyler de her an olabilir?)
"İnsan kendi hikayesini istediği gibi anlatabilirdi. Çünkü bu o kişinin solosuydu."
"Asla tek bir doğru yoktu, aynı anda akıllarımızda ve kalplerimizde yer eden, birbirlerinin önüne geçen birçok hikaye vardı."


You Might Also Like

0 yorum