Dr. Brené Brown Mükemmel Olmamanın Hediyeleri

21:08:00

Hiç kimse mükemmel değil." deriz. O zaman niye mükemmel olmak için çabalıyoruz? Bu çabalar niye bizi mutlu etmiyor? Mükemmel olmaktan benim gibi yorulduysanız bu kitabı okumanızı tavsiye ederim. Dr. Brené Brown kalbiyle ve ruhuyla yaşayan kişilerle konuşup kendi araştırmalarından derlediği bu kitapta, günlük hayatta kullandığımız bir çok kelimenin anlamını açıklayarak bizim daha mutlu bir insan olmamızı sağlıyor.
Kendi deneyimlerini anlatması benim için çok ilginç oldu. Çünkü kitabı alırken sırf psikolojik diye düşünmüştüm. Bunun nedeni bu ya da söyle yap böyle yapma gibi cümlelerden oluşacağını zannetmiştim. Fakat kendi hayatında yaşadıklarını anlatması, kafamda bir şeyleri canlandırmama neden oldu. Bu yüzden kitabı sevdim. İçinde verilen tavsiyelere uymaya bile başladım. Ve daha mutlu bir insan olmaya başladım. Çünkü bu benim hikayem ve hikayeme sahip çıkıyorum. Utandığım veya korktuğum konuları güvendiğim kişilerle paylaşarak kendi yükümü azaltıyorum. 
Blogum benim için bir yaşam şekli oldu ve bu beni mutlu ediyor. vb cümleler kullanmaya başladım. Müziğin gücüne her zaman inandım.
"Bütün kalbinle yaşamak, gece yatağa girerken, evet mükemmel değilim, savunmasızım ve bazen de korkağım ama bu aynı zamanda cesur olduğum ve sevgiyi ve aidiyeti hak ettiğim gerçeğini değiştirmez, diye düşünmektir."
"Bütün kalbiyle yaşayan kişiler de yenik ve bitkin düştüklerini hissettiklerinde;
Dua, meditasyon yoluyla veya sadece niyetlerini pekiştirerek düşünce ve davranışlarında dikkatli olurlar.
Yeni ve farklı tercihler yapmak için ilham alırlar.
Başlangıç yaparlar. Harekete geçerler."
"Kendimi çalışmaya başlamak ya da üretken bir şey yapmak için zorlamadım. Bunun yerine duayla, isteyerek ve düşünceli bir tavır içinde güçlendirici bir şey yaptım."
"Cesareti, cesur davranarak öğrenirsiniz."
"Merhamet ararken mesele doğru konu hakkında doğru zamanda doğru kişiyle bağ kurmaktır."
"Merhametin özü aslında kabullenmedir. Kendimizi ve başkalarını kabul etmekte daha iyi hale geldikçe daha merhametli oluruz."
"Merhamet uygulamak istiyorsak, işe sınırlar koyarak ve insanları davranışlarından sorumlu tutarak başlamak zorunda olduğumuzu öğretti."
"Bağlantı, insanlar arasında dalgalanan enerjidir."
"Her şeyi bütün kalbinle yapmanın tam olarak özündeki şey: şimdi değerli olmak."
"Sevgi ve aidiyeti ölçemeyiz. Sevgi aidiyete aittir. Aidiyette kişi nasıl olmak istiyorsa öyle olur."
"Beni sevdiğini söyleyen birini istemem, o sevgiyi bana her gün uygulayan birini isterim."
"Yaptığımız her yolculukta engellerle karşılaşırız, bütün kalbinle yolculuk yapmak farklı değildir."
"En iyi yaptığın şeyi yaparsan mükemmel olacaksın; hikayeler anlat. Gerçek olmasını sağla. Dürüst olmasını sağla."
"Çalışma olmadan değişmeyiz, büyüyemeyiz ve ilerleyemeyiz. Gerçekten keyifli, bağlantılı ve anlamlı bir hayat yaşamak istiyorsak, yolumuza çıkan şeyler hakkında konuşmalıyız."
"Önce gerçekte neyseniz o olmalısınız; ondan sonra istediğiniz şeye sahip olmak için gerçekten yapmanız gereken şeyi yapın."
"Korkularımızı incelemek ve iç konuşmamızı değiştirmek mükemmeliyetçiliğin üstesinden gelmenin iki önemli adımıdır."
"Her şeyde bir çatlak var. Işık böyle içeri sızar."
"Umut, hedefler belirlemek, bu hedeflerin peşinden gitme kararlılık ve azmine sahip olmak ve kendi yeteneklerimize inanmanın bir bileşimidir."
"Umutlu iç konuşma daha çok şuna benzer: Zor ama yapabilirim."
"Karanlığa hissizleştiğimizde, ışığa da hissizleşiriz." 
"Mutluluk koşula bağlıdır, keyiflilik ruha ve minnettarlığa bağlıdır."
"Kimse sürekli mutlu ya da keyifli değildir."
"En değerli anılar sıradan anılardır."


You Might Also Like

0 yorum