Özdemir Asaf Dokuza Kadar On

09:49:00

Özdemir Asaf denildiğinde akla ilk gelen "şiiri aza indirgeme sanatı" dır. Onun şiirinin amacı, kelimelerin çağrışım zenginliğinde dünyayı kavramak ve algılamaktır. İkili,dörtlü şiirleri, şiir okurunun belleğine yerleşmiştir. Çünkü onlarda şiir dışında, bir düşüncede gizlidir.

"Yalnızlık paylaşılmaz...
Paylaşılsa yalnızlık olmaz."
Şair o ikişer dörder satırlık anlarıyla bize bütün bir hayatı çizebilir.
"Altıncı Gün
Benim söylemek için çırpındığım gecelerde,
Siz yoktunuz."
Her insanın bir öyküsü vardır. Ama her insanın şiiri yoktur. Özdemir Asaf büyük bir şairdir. Şiirleri dünyadaki başka dillere çevrilerek onun o güzel şiirleri bütün dünya tarafından duyulmuştur.
"Jüri
Bütün renkler aynı hızla kirleniyordu.
Birinciliği beyaza verdiler."
Özdemir Asaf'a göre;
"Ben aşkı hiç ölçemedim. Ama aşk beni ölçtü. Aşka gönül ile düşersen yanarsın. Zeka ile düşersen kavrulursun. Akıl ile düşersen çıldırırsın. Duygu ile düşersen gülünç olursun. Aşka düşmezsen kalabalığa karışırsın, ezilirsin. Sersem sersem bakınıp durma, bir yol seç."
Ne yapmak istedi Özdemir Asaf ?
"Bütün dünyayı
Kucaklamak istedim;
Kollarım yetişmedi."
İyi bir şairin şiirlerini okurken düşünmek gerekir. Tıpkı Özdemir Asaf gibi.

You Might Also Like

0 yorum